21 gener de 2021 a les 10:11
El temporal Gloria va provocar greus afectacions, ara fa un any, a Malgrat de Mar. A banda de generar danys a la zona agrícola del Pla de Grau i a l'avinguda de la Pomareda, la borrasca també es va endur els dos ponts que connectaven Malgrat de Mar i Blanes en tren i per carretera i va danyar altres equipaments del municipi.
Un any després del temporal l'alcalde Joan Mercader valora positivament el fet que els dos ponts sobre La Tordera, el ferroviari i la carretera, s'hagin reconstruït i tornin a unir els municipis de Malgrat de Mar i Blanes. Pel què fa a l'agricultura, Mercader lamenta que els pagesos no hagin començat a rebre ajuts econòmics fins ara.
L'alcalde també s'ha referit al suport econòmic que el municipi havia de rebre per fer front als danys provocats pel Gloria. En aquest sentit, Mercader ha detallat que l'Ajuntament ha rebut per part de la Diputació de Barcelona 600.000 euros, tot i que el consistori n'havia demanat, de manera global, 1.200.000. L'alcalde també assegura que la Generalitat de Catalunya encara no ha enviat als municipis els diners que l'Estat li va transferir per pal·liar els efectes del temporal. "Seguim reclamant a la Generalitat de Catalunya aquests diners i que treguin ja la convocatòria per poder cobrir les despeses", diu Mercader.
Generalitat i govern espanyol van signar un conveni al desembre per destinar 37 milions d'euros als municipis que van patir desperfectes tant per la Dana de l'octubre de 2019 com pel Gloria del gener de 2020. La Generalitat és qui ha de gestionar aquestes subvencions.
El Delta, un espai encara més protegit
El temporal Gloria també va formar una llacuna al Delta de La Tordera. Els ajuntaments de Blanes i Malgrat de Mar han treballat, segons l'alcalde Joan Mercader, "per conservar i preservar aquest lloc que ja estava protegit per la Xarxa Natura 2000". Aquest any s'ha tancat l'accés a la zona i l'Ajuntament de Malgrat de Mar ha instal·lat un mirador d'aus. També s'ha treballat per "adquirir els mecanismes legals i jurídics per tal de preservar aquesta zona".
