30 setembre de 2020 a les 16:04
S'ha acabat l'estiu i és hora de fer balanç del servei de vigilànica i socorrisme que es dona a les platges de Malgrat de Mar. Una de les principals conclusions és que el nombre d'usuaris a les platges ha estat molt per sota del de qualsevol temporada estiuenca anterior. La pandèmia sanitària provocada per la Covid ha fet viure una temporada diferent i sense precedents a les platges. Segons la memòria de Marsave Mallorca SL, encarregada del servei de vigilància i socorrisme a les platges de Malgrat, l'afluència a les platges ha estat majoritàriament baixa durant els mesos de juliol i agost, i en pocs casos ha estat mitja o alta.
Segons recull l'Ajuntament de Malgrat de Mar a la seva pàgina web, el balanç del servei d'enguany no es pot comparar amb el de cap altre any per les circumstàncies exepcionals de la pandèmia. Segons les dades presentades, 13 socorristes han vetllat per la seguretat a les platges amb 7 punts de vigilància distribuïts al llarg de les diferents platges, 3 punts de primers auxilis i 1 zona adaptada per a persones amb mobilitat reduïda a la platja de l'"Astillero".
La bandera verda ha estat pràcticament constant al llarg dels dos mesos, amb 51 cops penjada: 21 a l'agost i 30 al juliol. La groga, 25 cops -6 al juliol i 19 a l'agost- i la vermella un sol cop.
El gran volum d'assistències que s'han fet ha estat per picades de meduses amb 131, seguit de ferides i hemorràgies amb 75 assistències, 27 assistències per picades d'insectes i 23 per cops i traumatismes. S'han practicat 36 serveis per ajudes i 4 rescats a banyistes. Pel que fa a les incidències, es van atendre 371 banyistes en el canal d'embarcacions,189 amb animals i 169 usuaris en zona perillosa. També es van produir 117 incidències amb kayak, 81 amb kitesurf, 67 amb windsurf, 31 amb pescadors, 30 amb surfistes, 14 amb embarcacions a motor i 13 amb pesca submarina, entre d'altres. L'estat de l'aigua ha estat bona pràcticament els dos mesos.