Resuming podcast

23 febrer de 2021 a les 10:32

[ÀUDIO] 13 anys sense productes químics als espais verds de Malgrat de Mar

Compartir

Més de 250 litres de productes químics autoritzats són els que s'utilitzaven anualment fa 13 anys a Malgrat de Mar per tractar els Espais Verds del municipi. El responsable del servei, Carles Garcia, explica que aquests productes, tot i estar autoritzats, són tòxics "perquè el que fan és matar". "S'aplicaven en horaris en què no hi hagués gent pel carrer, en dies de poc vent", detalla Garcia. Tot plegat per garantir el manteniment d'una estètica d'espais "completament nets d'herba, molt controlats". Tot i l'ús, però, d'aquests productes químics, no s'aconseguia controlar les plagues. És per això, que Espais Verds va decidir començar a buscar altres opcions.

"Ara tenim els saulons naturalitzats amb prats verds", assegura Garcia. Pel què fa a les plagues, les que més preocupen a Malgrat de Mar són les del morrut de les parlmeres i la processionària del pi. Per a controlar-les, Garcia detalla que s'han buscat alternatives als productes químics com, per exemple, retirar els nius, controlar trampes per atraure els mascles o col·locar anelles al voltant del tronc per atrapar les orugues.


20210223120232.ent.carles-garcia-quimics.mp3