18 novembre de 2020 a les 11:36
Amb aquest instrument es vol fomentar la participació dels ciutadans i ciutadanes a títol individual i sense intermediaris. El Registre Ciutadà és una de les bases de les polítiques de participació de Malgrat de Mar. De fet, el seu objectiu és permetre disposar d'una massa crítica de veïns i veïnes potencialment actius amb qui interactuar de manera permanent. En aquest sentit, la idea és que se'ls faci arribar les propostes de govern o se'ls informi de la gestió de l'Ajuntament. Els ciutadans registrats també podran enviar suggeriments o ser membres de ple dret del Consell de Vila.
Jofre Serret, regidor de Participació Ciutadana i Creixement Democràtic, ha animat a la ciutadania que s'apunti al registre i ha detallat que s'han definit diferents àmbits d'interès: pressupostos municipals; urbanisme, projectes urbans i medi ambient; cultura, educació i patrimoni; esports i promoció de la ciutat; i cooperació internacional, igualtat i LGTBIQ, i barris.
Les persones interessades a participar del Registre Ciutadà han de presentar una instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament amb cita prèvia. També poden presentar una sol·licitud telemàtica on es faci constar els seus àmbits d’interès.