12 març de 2021 a les 11:12
La regidora d'Educació, Lurdes Borrell, ha avançat aquesta setmana a Ona Malgrat que el proper dilluns es presentarà el Pla local de prevenció i atenció a l'absentisme escolar. Es tracta d'un document que ha elaborat la Diputació de Barcelona i té com a objectiu, segons Borrell, "treballar de manera coordinada i transversal entre tots els agents implicats en l'educació per reduir les xifres d'absentisme escolar al municipi". Un treball que comença per l'escola però que també afecta als Serveis Socials, la Policia Local i el CAP.
Lurdes Borrell ha destacat que el Pla local de prevenció i atenció a l'absentisme escolar és fruït de la petició que van fer els centres escolars en el si del Consell Escolar Municipal.
Segons l' àrea d'Educació de l'Ajuntament, la comissió que ha elaborat el Pla local de prevenció i atenció a l'absentisme escolar estava formada per les direccions de tots els centres educatius, la llar d’infants municipal, l'Escola d’Adults Cases dels Mestres, l' inspecció educativa, els Equips d'Assessorament i Orientació Psicopedagògic i les regidories de Serveis Socials i Educació. També van participar el CAP, la Policia Local i les regidories d’Inserció Laboral i Joventut.