Resuming podcast

18 novembre de 2020 a les 10:48

ERC demanarà al ple que mostri el seu rebuig a la invasió de competències que creu que suposa la Llei Espanyola de Bombers

Compartir

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Malgrat de Mar presenta una moció al Ple ordinari d'aquest dijous per donar suport al cos de Bombers català. El text de la moció rebutja la proposició de llei sobre el cos de Bombers que el govern de l'Estat (PSOE + Podemos) vol aprovar i que, segons els republicans, "suposarà una pèrdua d’autonomia per als territoris que, com Catalunya, tenim un model propi de seguretat i emergències".

ERC considera que la proposta del govern espanyol "suposa una clara invasió de competències, tant autonòmiques com locals" i "pretén homogeneïtzar els cossos sota la coordinació única centralitzada i en mans de l’estat espanyol".

Moció per evitar l'addicció al joc

Per altra part, la branca jove d'ERC, Jovent Republicà, presenta a travès del grup municipal una moció en contra de les cases d'apostes i per prendre mesures per evitar l'addicció al joc.

Demanen una nova ordenança que contempli la limitació horària, la distància entre el saló de joc i centres educatius, esportius i santiraris així com la prohibició de venta o regal de subministrament de menjar i beguda dins del recinte. La moció també exigeix la prohibició expressa de la publicitat vinculada a les cases d'apostes o al joc online, que s'engegin campanyes de sensibilització i conscienciació, i proposen una col·laboració amb la Policia Local per a la supervisió dels mecanismes d'identificació que detecten l'accés de menors d'edat.


20201117174945.bombers.malgrat.de.mar.png?tr=h-500,fo-auto
20201118074223.181120.mocio-bombers-erc.mp3
20201118075014.181120.mocio-cases-apostes.mp3