11 gener de 2021 a les 12:58
Els establiments que han pogut obrir aquest cap de setmana han estat els que venen productes essencials. Són els d'alimentació i begudes, les farmàcies, òptiques, ortopèdies, telecomunicacions, concessionaris d'automòbils, serveis de perruqueria i estètica, jardineria i veteniària. La resta, que només poden obrir de dilluns a divendres, han hagut de baixar la persiana durant tot el cap de setmana.
Francesc Cano, president de l'Associació de Comerciants de Malgrat de Mar, ha explicat que la mesura de fer-los tancar els caps de setmana arriba en un moment, entre gener i febrer, que és més tranquil. Cano assegura que ara cal "fer cas" i intentar aturar el nombre de contagis.
La prohibició d'obrir els comerços essencials els caps de setmana ha coincidit amb l'inici del període de rebaixes. En aquest sentit, Cano diu que aquestes rebaixes seran "diferents" i espera que aquesta temporada el dia fort sigui divendres i no dissabte, com ho era fins ara. "Per tal que no hi hagi moviments socials crec que és una mesura que hem d'acceptar i no tenim una altra opció", afegeix Cano.
El president de l'Associació de Comerciants també s'ha referit a la campanya de Nadal, que acabem de deixar enrere. Cano creu que a Malgrat de Mar "no ha anat malament" perquè, entre d'altres coses, les restriccions perimetrals han fet que la gent es quedés a comprar al municipi.