Resuming podcast

17 novembre de 2020 a les 7:49

[ÀUDIO] El CEMPA fa classes virtuals de patinatge davant la impossibilitat d'entrenar presencialment per les restriccions anticovid

Compartir

"Ens hem vist obligades a reinventar-nos una mica", explica Júlia Turró, membre del cos tècnic del club. Cada grup té un horari per connectar-se amb les seves entrenadores i monitores. Tot i que no es pot patinar, es fa preparació física i es treballa l'expressió corporal i la flexibilitat. Amb les patinadores més grans, a més, es fa teoria relacionada amb les modalitats de patinatge que practiquen. L'entrenadora Zoe Aparicio diu que les pantalles també permeten trobar-se entrenadores i alumnes. "En aquesta segona onada anàvem molt més preparades que l'últim cop", assegura l'entrenadora Lídia Moreno.

Tot i que no és el mateix entrenar virtualment que fer-ho de manera presencial, des del cos tècnic del club asseguren que la valoració de la iniciativa és positiva. "El que hem estat buscant és que no perdin la motivació, sobretot, ni la disciplina ni la rutina de practicar eport cada setmana. L'esport creiem que és part de la solució perquè aquesta pandèmia passi", diu Turró.

La pandèmia de la covid no només ha afectat els entrenaments presencials del CEMPA. També s'han suspès les competicions i exhibicions. Algunes patinadores, a més, han deixat de fer l'activitat, tot i que "la resposta ha estat generalment positiva".

En relació a contagis, l'equip tècnic assegura que cap esportista s'ha contagiat patinant. Les alumnes que han donat positiu per covid s'han contagiat fora de l'activitat. "Hem fet la feina que se'ns ha demanat", diu Turró.


20201117094957.ent.cempa.mp3