15 febrer de 2021 a les 10:42
Joan Mercader, portaveu del PSC a Malgrat de Mar, s'ha mostrat molt satisfet per haver guanyat al municipi unes eleccions al Parlament de Catalunya per primera vegada en la història. "La gent ha votat que es passi pàgina", ha afegit Mercader.
Per la seva banda, Ramir Roger, portaveu de la secció local d'ERC, ha valorat positivament el resultat. "És un èxit de les forces independentistes", assegura. Roger considera que "el país ha d'acordar, de manera ràpida i efectiva, un referèndum d'autodeterminació i el retorn dels exiliaits i la llibertat immediata dels presos i preses polítiques".
Junts considera que els resultats mostren una victòria de l'independentisme. La portaveu de la formació al municipi, Neus Serra, creu que això ha de tenir "conseqüències polítiques".
La CUP ha valorat positivament els resultats per tres motius, segons ha detallat el portaveu de la formació Enric Zaldo: la CUP ha passat de 4 a 9 diputats, PDeCAT no ha entrat al Parlament i els vots independentistes sumen una majoria. Zaldo també ha mostrat preocupació pel resultat obtingut per VOX.
Per altra part, Ciutadans Malgrat ha lamentat la "baixa participació històrica". Marc Khaledi Sánchez, portaveu del partit al municipi, ha reconegut que no han "sabut mobilitzar el votant constitucionalista de Malgrat que es va quedar a casa".
Jofre Serret, portaveu del PDeCAT a Malgrat de Mar, ha lamentat que el resultats els hagi deixat sense representació al Parlament de Catalunya. Tot i això, Serret assegura que el partit continuarà treballant.
Des del Partit Popular, Ana Vega, considera que els resultats per al seu partit no han estat els òptims i ara cal, diu Vega, "mirar quins canvis haurem de fer per poder remuntar". Ana Vega també ha agraït la confiança que els malgratencs i malgratenques han dipositat en el projecte del PP.
Finalment, Ona Malgrat també ha demanat la valoració de Junts per Malgrat que, tot i no participar en aquestes eleccions al Parlament de Catalunya, sí té representació actualment al consistori. La portaveu de la formació, Carme Ponsa, ha valorat la baixa participació i diu que els fa pensar "en una reivindicació ciutadana; una possible desconnexió o desacord amb la gestió política actual".