1 desembre de 2020 a les 8:42
Als detinguts, dos homes i tres dones, d'entre 18 i 21 anys, se'ls imputen deu delictes de robatori amb violència, sis delictes de lesions, un furt i pertinença a grup criminal.
Els mossos van registrar set robatoris entre els mesos de juny i agost en diversos punts de la geografia catalana que seguien el mateix patró: eren robatoris violents a persones d'entre 65 i 90 anys a la via pública. En aquest període, el clan hauria actuat a Malgrat de Mar, Sitges, en dues ocasions, Sant Cugat del Vallès, Calonge i Sant Andreu de Llavaneres.
La investigació de la policia va permetre detallar el modus operandi dels detinguts: un home o una dona s'apropava a la víctima a peu o en vehicle, li demanava una adreça o la ubicació d'algun establiment i l'atacaven amb violència per sostreure-li el rellotge o les joies. Després, els lladres fugien del lloc dels fets amb rapidesa en el mateix vehicle amb el qual s'havien aturat.
El grup pertany a un mateix clan familiar i els vehicles que utilitzaven anaven en nom de testaferros, tot i que de seguida els tornaven a vendre per tal que no se'ls vinculés amb ells i els fets que cometien.
Després d'una aturada, els investigadors van detectar que el grup havia reactivat l'activitat a principis de novembre, concretament a Sant Quirze del Vallès, Calonge i Castelldefells. La policia els va detenir a Barcelona dimecres de la setmana passada. Arran de les detencions, es va entrar als domicilis de dues persones investigades, que també van quedar detingudes. Els mossos van trobar a l'interior dels habitatges joies sostretes i diners. També es van intervenir quatre vehicles amb els quals actuaven.
Els detinguts van passar a disposició judicial divendres passat. La magistrada va decretar l'ingrés a presó de tots cinc.