Resuming podcast

18 desembre de 2020 a les 9:35

El Govern limita l'obertura de la restauració a esmorzars i dinars, i la mobilitat a la comarca amb excepcions fins l'11 de gener

Compartir

Bars i restaurants podran oferir esmorzars, entre les 7:30h i les 9:30h, i dinars de 13h a 15:30h. Per als sopars només es podrà oferir servei de recollida al local, entre les 19h i les 22h, i a domicili, fins les 23h. En el cas dels esmorzars i els dinars les mesures que s'apliquen són les que ja estaven vigents fins ara, és a dir, amb terrasses obertes i interiors a un aforament màxim del 30%. Hi podrà haver 4 persones per taula -6 si es tracta d'una bombolla de convivència- i una distància de 2 metres amb els comensals d'una altra taula. La mascareta continuarà sent obligatòria sempre que no es mengi o begui. També es prohibeix l'obertura dels bars i restaurants dels centres comercials amb l'objectiu, segons la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, de "reduir la interacció social".

En relació als comerços, el Govern ha decidit mantenir les restriccions tant a peu de carrer com en centres comercials, que continuaran oberts amb un aforament al 30%, sempre que es garanteixi una bona ventilació.

Pel què fa als gimnasos, hauran de mantenir un aforament del 30% i fer totes les activitats amb mascareta. Les activitats d'alta intensitat, per tant, s'hauran de fer en espais exteriors o suspendre's.

En el cas d'equipaments esportius fora de centres comercials, continuaran oberts amb les mateixes restriccions d'aforament, és a dir, al 50% a l'aire lliure i al 30% i cita prèvia en interiors. Ara, però, només es podran fer activitats amb mascareta.

Finalment, les activitats culturals i les cerimònies de culte no es veuran afectades per aquesta reculada en la desescalada. Així, la cultura seguirà oberta al 50% d'aforament o a les 1.000 persones com a màxim –sempre amb bona ventilació-, mentre que en les cerimònies religioses l'aforament serà al 30% o fins a un topall de 1.000 persones.

Confinament comarcal amb excepcions

La mobilitat quedarà restringida des d'aquest dilluns i fins l'11 de gener a l'àmbit comarcal durant tota la setmana, amb l'excepció de si es visiten familiars, es va a una segona residència o un hotel. També es podrà sortir del perímetre de Catalunya per a trobades familiars. Andorra "s'integra" a l'Alt Urgell i la mobilitat es regirà per les mateixes mesures.

El toc de queda es manté entre les 22h i les 6h, amb l'excepció de les nits de Nadal i Cap d'any, que s'allarga fins a la 1h, i la nit de Reis, que es fixa a les 23h.

Per altra part, el Govern manté en 6 el número de persones que es podran trobar i l'amplia fins a 10 els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre, i 1 i 6 de gener, amb un màxim de dues bombolles de convivència.

Es reforça el pla d'inspeccions

El Govern ha anunciat que reforçarà "el pla d'inspeccions" i els controls per garantir el compliment de les restriccions per reduir els contagis de covid-19. El vicepresident amb funcions de president, Pere Aragonès, ha apel·lat a la responsabilitat dels ciutadans perquè "es pot enganyar la norma, però no el virus". Aragonès ha dit que per "vetllar pel compliment" de les restriccions s'ha encarregat a Interior que reforci els controls, "no tant amb voluntat sancionadora, sinó per donar sentit a la majoria que compleix escrupolosament amb les indicacions".