26 febrer de 2021 a les 11:45
La primera persona positiva que es va detectar a Centres Geriàtrics Malgrat va ser una resident a qui havien d'intervenir quirúrgicament. La PCR que se li va fer, tal i com marca el protocol, abans de qualsevol operació va ser positiva. Arran d'aquest cas, es van fer proves als 104 residents que viuen al centre. Dels 51 positius que es van detectar, 43 havien estat vacunats.
La infermerera en cap, Raquel Faus, ha explicat que els residents positius de covid "ho han passat tots asimptomàtics" i "es trobaven bé". "Si no haguessin estat vacunats, crec que el resultat no hauria estat el mateix", diu Faus.
Davant del brot de covid que es va detectar al centre, de seguida es van separar els positius dels negatius per evitar més contagis. Faus assegura que aquest mes de febrer "ha estat difícil", sobretot, per "l'estrès, la preocupació i la incertesa" de la situació. Tot i això, al centre se senten "afortunats".
A banda dels 51 residents contagiats, 11 treballadors de Centres Geriàtrics Malgrat també han donat positiu de covid aquest mes de febrer. 5 persones encara continuen de baixa. Tot i això, el centre ha pogut tornar avui a la normalitat.