Resuming podcast

16 novembre de 2020 a les 7:46

[ÀUDIO] Santi Poch, guanyador de la 14a Beca d'Investigació 'Vila de Malgrat de Mar' amb un projecte sobre ambifis i rèptils

Compartir

Amfibis i rèptils de Malgrat de Mar: joies de la nostra biodiversitat. Aquest és el títol del projecte de Santi Poch que ha guanyat la 14a Beca d'Investigació 'Vila de Malgrat de Mar'. Llicenciat en Ciències Ambientals per la Universitat de Girona, Poch ha explicat que la idea és "fer un treball de camp molt intens" per veure on hi ha amfibis i rèptils a Malgrat, i aprofundir en el motiu pel qual trien aquests indrets per viure, i quines espècies hi ha i quants exemplars. El projecte també vol proposar mesures que permetin recuperar o millorar les poblacions d'aquests animals.

"Els amfibis i rèptils són uns animals molt particulars però tenen uns beneficis molt importants per a nosaltres", assegura Poch, que detalla que a Malgrat de Mar hi hauria unes 10 espècies d'amfibis i 17 de rèptils autòctons, a part d'altres individus exòtics.

A banda del projecte de Santi Poch, enguany també s'havien presentat a la beca d'investigació els treballs La perillosa modernitat de Malgrat de Mar (segles XVI-XVIII) d'Albert Montañà, i Malgrat de Mar, vila educadora de Marc Pedemonte. La comissió que ha concedit la beca, dotada amb 3.000 euros, estava formada per Núria Duñó, pedagoga i coordinadora de l'Aliança Educació 360; Gustavo Adolfo Llorente, professor de la secció de zoologia i antropologia biològica de la Universitat de Barcelona; Joaquim Maria Puigvert, doctor en Història per la Universitat de Girona, i Lurdes Borrell, regidora de Patrimoni i Arxiu.

La beca d'investigació 'Vila de Malgrat' es convoca bianualment des de 1991 amb l'objectiu d'estimular treballs que contribueixin al coneixement de la realitat actual i històrica del poble.


20201116093715.ent.santi-poch-beca.mp3