Resuming podcast

25 novembre de 2020 a les 9:45

El Gran Recapte ha recollit a Malgrat i Palafolls un 66% del que es va aconseguir l'any passat

Compartir

El Gran Recapte d'enguany s'ha hagut d'adaptar a les normes anticovid i no s'han pogut recollir físicament els aliments als mercats, supermercats i botigues, sinó que els donatius solidaris s'han hagut de fer en forma econòmica. S'ha pogut col·laborar a les caixes dels supermercats, a través de la pàgina web del Banc dels Aliments, fent un Bizum amb el codi 33596 o comprant tiquets de tres euros als mercats municipals i a les botigues de proximitat d'arreu del territori. Aquests vals es donaran a les entitats socials locals que els repartiran entre els seus usuaris perquè puguin adquirir productes frescos com ara carn, peix o ous.

Maite González, coordinadora del Banc dels Aliments a Malgrat de Mar i Palafolls, ha lamentat que "les caixeres no col·laboressin gaire". "El fet de donar diners a la gent no li agrada tant", afegeix González, que ha detallat que enguany el Banc dels Aliments lliurarà uns 18 quilos per persona i no 23 com l'any passat. Tot i això, la coordinadora assegura que faran el que calgui per tal de garantir que tothom tingui menjar i recorda que també es reben aliments de la Comunitat Econòmica Europea o de la Cooperativa Agrícola Progrés - Garbí, entre d'altres.

El Gran Recapte 2020 ha comptat amb prop de 3.500 establiments adherits i més de 6.800 voluntaris, un centenar dels quals a Malgrat de Mar i Palafolls.

Els donatius econòmics es poden continuar fent en línia fins al 16 de desembre.


20201125112018.gonzalez-recapte-1.mp3
20201125112018.gonzalez-recapte-2.mp3
20201125112018.gonzalez-recapte-3.mp3