26 març de 2021 a les 10:49
Els càmpings de Malgrat de Mar han obert aquest mes de març. La majoria ho va fer el cap de setmana passat. Segons Pol Obiols, director del Càmping Blau - Mar, la Setmana Santa es presenta "una mica millor" que la de l'any passat perquè, entre d'altres coses, es permet la mobilitat més enllà de la comarca. "Com a mínim, podem treballar amb clients de la zona de Barcelona i de l'àrea metropolitana", assegura Obiols, que detalla que de turistes estrangers pràcticament no n'hi ha.
Tot i que els càmpings han pogut obrir aquests dies, els directors d'aquests establiments no descarten tornar a tancar si després de Setmana Santa hi ha confinaments perimetrals comarcals.
La situació al sector hoteler malgratenc és més complicada. Miquel Casajuana, vicepresident de l'Associació d'Hotelers de Malgrat de Mar, explica que per poder obrir necessiten "ocupacions altes" perquè els establiments són grans i "tenen uns costos operatius més elevats". "Una panorama bastant descoratjador", lamenta Casajuana.
Sobre una possible data d'obertura, els hotelers parlen del mes de juny o, com a molt aviat, a meitat de maig. En aquest sentit, els empresaris del sector asseguren que hi ha molts elements que no dependen d'ells com, per exemple, les restriccions dels viatges internacionals en funció del procés de vacunació. "La situació és pràcticament insostenible i si aquest any no obrim haurem de tenir una conversa molt més cruenta i delicada al final d'aquesta temporada", diu Casajuana.
Per la seva banda, Ester Gil, tècnica de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Malgrat de Mar, ha explicat que les reserves de cara a Setmana Santa van caure. Gil comenta que el turista europeu, contràriament a l'autòcton, està acostumat a reservar les seves vacances amb previsió i diu que "a dia d'avui no hi a seguretat que pugui arribar gent de l'estranger". Tot i això, la tècnica de Promoció Econòmica recorda que a Santa Susanna hi ha quatre hotels oberts i creu que aquest fet pot comportar que hi hagi gent que s'apropi fins a Malgrat "per la continuïtat del Passeig Marítim" entre els dos municipis. "És tot molt incert des de l'any passat", afegeix Gil.
Paral·lelament, des de Promoció Econòmica asseguren que altres establiments, com restaurants i comerços, també continuen pendents de l'evolució de la temporada turística per "enfocar" els seus negocis.