7 gener de 2021 a les 8:05
Rita García, de 90 anys, serà una de les primeres persones en rebre la vacuna contra la covid a Malgrat de Mar aquest divendres a la tarda. García viu a la Residència Geriàtrica Malgrat, que juntament amb la Natzaret i la Toy començaran a rebre les vacunes contra la covid aquest divendres. La infermera en cap de la Residència Geriàtrica Malgrat, Raquel Faus, ha explicat que primer rebran la vacuna els residents i després, els treballadors.
Del centenar de residents que viuen al centre, el 85% han demanat ser vacunats. Dels professionals que hi ha treballen, també un centenar, entre el 55% i el 60% volen que els posin la vacuna. De tota manera, Faus, que serà la primera treballadora en vacunar-se, ha assegurat que en aquesta residència arribaran 200 dosis per si "si algú s'ho repensa".
La infermera ha explicat que alguns residents i treballadors tenen dubtes i que, fins i tot, els fa "por" vacunar-se perquè, entre d'altres coses, els preocupen els efectes secundaris que pugui tenir a llarg termini. Faus ha recordat que la vacuna "és un bé per a la societat i per a ells; per tenir una convivència més normal".
Després de la primera dosi de la vacuna que se subministrarà demà a les residències de Malgrat de Mar, els residents i els treballadors en rebran una segona, d'aquí a tres setmanes. "Una setmana després ja estarem immunitzats", assegura Faus.