Resuming podcast

26 febrer de 2021 a les 10:41

[ÀUDIO] Els responsables dels centres educatius de Malgrat de Mar i Palafolls traslladen els seus dubtes sobre la vacuna d'AstraZeneca a la referent covid

Compartir

"Els mesos més complicats van ser els de novembre i desembre", ha detallat la infermera Mireia Hernández en relació a la incidència de la covid als centres educatius de Malgrat de Mar i Palafolls des de l'inici del curs. Hernández explica que ara, al febrer, la corba ha frenat. Tot i això, la infermera assegura que continua sent molt important "la responsabiliat individual" per evitar una quarta onada. "La vacunació és una de les coses més importants per tal que poguem començar a relaxar-nos una mica d'aquest estrès que portem", considera la referent covid a les escoles.

Precisament, en relació a la vacuna els responsables dels centres educatius han traslladat a Hernández diversos dubtes relacionats, sobretot, amb la seva eficàcia o els efectes secundaris que pot tenir. En aquest sentit, la referent covid diu que "no s'ha de confondre l'eficàcia que es medeix amb un assaig clínic" i el que és l'efectivitat que té la vacuna quan s'administra "al món real, a tota la població". "Quan es fa una vacunació més massiva l'efectivitat augmenta", assegura Hernández, que detalla que la vacuna d'AstraZeneca s'apropa a un interval de confiança "que s'apropa més al 80%". En relació als efectes secundaris, la infermera ha recordat que totes les vacunes en tenen i la de la covid també. "Fa una mica de malestar, febre durant dos tres dies, però es tracta amb paracetamol", detalla Hernández.

En el transcurs de la trobada que han mantingut aquest dijous els directors i directors dels centres educatius de Malgrat de Mar i Palafolls amb la referent covid també s'han repassat els protocols d'actuació davant d'un cas positiu de covid a les escoles i instituts.


20210226122311.ent.mireia-hernandez-covid.mp3