Resuming podcast

28 setembre de 2020 a les 13:58

L'ANC-Malgrat per la Independència convoca els ciutadans a les 19h davant l'Ajuntament

Compartir

També alguns partits polítics de Malgrat de Mar s'han sumat a les mostres de suport al president Quim Torra. A través de les xarxes, tant ERC com JxCat-Malgrat ens Mou han qualificat la situació com "un nou atac de l'Estat espanyol a la democràcia". També la CUP ha mostrat el seu suport al president de la Generalitat qualificant la situació d' "injustícia, vulneració de drets fonamentals i utilització antidemocràtica dels tribunals".

Recordem que cap a les dues de la tarda saltava la notícia quan el Tribunal Suprem ha confirmat, per unanimitat, la inhabilitació d'un any i mig i 30.000 euros de multa per al president de la Generalitat, Quim Torra, per haver desobeït de forma "contumaç, obstinada i reiterada" la Junta Electoral Central (JEC) en no retirar llaços grocs i una pancarta a favor dels polítics presos durant el període electoral de la primavera del 2019. D'aquesta manera, ratifica la condemna imposada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El tribunal diu que l'exhibició de símbols durant el període electoral vulnera la neutralitat de les institucions. Quan la sentència arribi a l'alt tribunal català i aquest la faci executar, Torra haurà de deixar de ser president de la Generalitat. La sentència ratificada condemnava a un any i mig d'inhabilitació especial tant per a l'exercici de càrrecs públics electius, ja siguin d'àmbit local, autonòmic, estatal o europeu, com per a l'exercici de funcions de govern, en els àmbits local, autonòmic i de l'Estat.