26 gener de 2021 a les 9:21
"És la manera d'intentar naturalitzar l'espai verd i fer que la natura formi part de la nostra ciutat", assegura Carles Garcia en relació a la gestió que es fa actualment de les restes vegetals a Malgrat de Mar. Abocant, en forma d'encoixinat, les restes vegetals triturades es millora "l'estructura i la biologia del sòl d'on ho incorporem". També, segons Garcia, es crea una capa que "aïlla del sol i de la calor i, per tant, hi ha un estalvi d'aigua".
El Servei d'Espais Verds de l'Ajuntament de Malgrat de Mar fa tres anys que gestiona les restes vegetals seguint aquesta filosofia. Va ser, però, durant el 2020 que es va decidir fer-ho, pràcticament, al 100%. L'any passat el servei va gestionar 210 tones de restes vegetals.