24 novembre de 2020 a les 7:36
1653 és el nom de l'escape town que ha creat l'alumne de l'Institut Ramon Turró i Darder Adrià Soler i que trasllada els jugadors al Malgrat de Mar del segle XVII. Un moment en què la pesta bubònica afectava de ple el municipi. L'objectiu de l'escape town és, bàsicament, resoldre tots els enigmes en un temps limitat utilitzant la lògica, l'habilitat, la rapidesa i, sobretot, el treball en equip.
Per tal de poder dur a terme el projecte, Soler ha hagut d'investigar sobre la història, les causes i les conseqüències de la pesta bubònica a Malgrat de Mar, i casos personals d'afectats. En aquest procés de recerca una de les qüestions que més ha cridat l'atenció de l'estudiant ha estat, explica, el fet que en aquella època també es va haver de sotmetre la població a un confinament.
Ara mateix, Soler necessita elaborar les conclusions del seu treball. "Demano tota la col·laboració a tota la població per poder jugar el joc. D'aquesta manera podré fer una anàlisi de quins són els jugadors, quina edat tenen o quin nombre de jugadors té cada equip", afegeix l'alumne. Per jugar només cal entrar a la web i començar. També s'ha creat un perfil a Instagram amb continguts relacionats amb l'escape town.
La idea d'Adrià Soler és convertir el seu escape town en un reclam turístic i, per això, té previst presentar-lo a l'Ajuntament una vegada tingui el treball de recerca enllestit.