Resuming podcast

5 maig de 2021 a les 9:16

[ÀUDIO] Els bombers de Malgrat de Mar perden dues voluntàries per incomplir les hores de disponibilitat

Compartir

Xavier Estopà, cap del parc de Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar, ha explicat que l'any passat es va posar en marxa una app per gestionar la disponibilitat de cada bomber. "Teòricament el 2020 estava en fase de prova i, per la nostra sorpresa, des de la Subirecció General es va fer que des de mitjans de l'any passat ja fos normativa vigent", lamenta Estopà, que diu que els qui no s'havien descarregat l'aplicació el 31 de desembre de 2020 i no havien registrat el percentatge d'hores que es demanava, "van ser revocats automàticament l'1 de gener".

El cap del parc de Malgrat ha afegit, a més, que el col·lectiu de bombers voluntaris també esperava que des la Subdirecció General s'escoltessin les propostes que volien presentar en relació a l'aplicació amb l'objectiu de millorar-la. "L'ha feta a la seva manera, sense escoltar la nostra opinió", assegura Estopà.

10 anys amb mancances

Xavier Estopà ha recordat que porten deu anys demanant formació i material, més bombers o vehicles nous, entre d'altres. El cap del parc diu que amb l'actual plantilla, que ara no arriba a la vintena de voluntaris, no n'hi ha prou per cobrir el servei. "Farien falta, com a mínim, entre set i vuit bombers nous", diu Estopà, que espera que l'any que ve hi hagi dues incorporacions noves.


20210505112818.ent.xavier-estopa-bombers.mp3